
Docela nedávno jsem nakupoval potraviny v internetovém obchodě, který mi je dovezl kurýrem až k bytu. Součástí sortimentu v tomto obchodě byly i pokojové rostliny či rostliny na balkon nebo do zahrady, a tak jsem tu zakoupil například krásně kvetoucí „zvonek dalmatský“. Prodejní strategie mnoha internetových obchodů sází i na reklamu a tu lze uskutečnit i velice atraktivním způsobem, který by zároveň mohl být velmi účinný. Představte si, že se dotyčný obchodník s potravinami rozhodne darovat k některým větším nákupům drobné dárky, což je zároveň krásným gestem vůči zákazníkům, které potvrzuje fakt, že obchodníkovi na nich skutečně záleží.

Před několika týdny jsem si objednával vyslovenou drobnost z obchůdku s kosmetikou a drogerií a k nákupu jsem zdarma obdržel jako dárek zboží, co mě vysloveně potěšilo. Zajímavé je, že už jsem mnohokrát nakoupil i v obchodech s obrovskými obraty a nikdy jsem se od nich podobného gesta nedočkal. Je to zkrátka v lidech a v rozhodnutí, zda někomu udělat radost nad rámec běžného nákupu a zároveň reklamním předmětem s potiskem propagovat svou značku.

Já osobně, kdybych vlastnil nějaký větší e-shop, snažil bych se pozornost zákazníků přitáhnout na drobné dárky, jako je například reklamní textil. I když se bude jednat o drobnosti, mohou potěšit už jen tím že na vás někdo myslí a nejste mu lhostejný. Není zkrátka příliš moudré vnímat zákazníka v obchodě pouze jako měšec s penězi ve stylu pohádkového „oslíčku otřes se“.
K reklamnímu textilu, který lze darovat lidem u větších nákupů, se může dobře hodit kšiltovka. Reklamní čepice s potiskem Promo dárky nevyžadují žádnou znalost tělesných proporcí, pouze se rozlišují čepice pro děti a pro dospělé. Čepice mohou být v pastelových barvách a potisk je možné koncipovat i docela nevšedním způsobem, například společně s logem firmy může být nad kšiltem vyobrazen exotický motýl, exotické ptactvo, kvetoucí rostliny, stromořadí a další krásné přírodní motivy.